Thursday, December 8, 2011

ANAK-ANAK MERDEKA (31 OGOS 1957 - 31 OGOS 2007) - PERAK

Kater oghang len padang len balalangnyer. Len oghang len caghernyer. Mungkin bidalan tuh paling sesuei menggamborkan kehidupan seoghang lagi srikandi negagher yang dilahirkan pader 31 Ogos 1957, jam 1.05 pagi di Kampong Boyan, Tepeng, Peghak. Namernyer pon sesuei bebenor yer itu, Merdeka binti Ahmad, Segagah namernyer demikianler ngan oghangnyer yang menghoperkan satu-satunyer peserter Program Perhimpunan Anak-Anak Merdeka yang mempunyai duer keluarger besor dan mempunyai latar belakang yang berbezer.

Menughut Merdeka binti Ahmad, selang 10 haghi selepeh dilahirkan yang dier telah diseghahkan kepada keluarger angkat dan dibawer berpindah ke Kampong Batu Tiger, Temoh, Peghak. Maser ditanyer peghasaannyer biler tahu beliau diseghahkan kepader keluarger angkat, dier kater dier beghaser cukup bertuah keghaner mempunyai duer keluarger yang besor yang sayang dgan dier.

Merdeka binti Ahmad
yang bekeghojer sebagei Pembantu Tadbir di Pertubuhan Peladang Kawasan Tapah ini ngaku satu tiker dedulu tiker belum faham erti namer yang ada padernyer, dier ghaser malu sebab semedang ajer diejek oleh ghakan sebayernyer ateh namer dier yang pelik itu. Namun gitu, aghi nih, anak merdeka yang telah bergelor emak pader duer oghang anak ini beghaser amat bangga dengan namernyer.

No comments: