Tuesday, February 24, 2009

BEBENO KE BEGITU

Ari ni teman dapat satu criter tentang pasangan dalam krete. Criter macam ni dah lame teman dengo dan teman bace. Memang rama deme perkatakan criter macam ni. Bila mengkome seme dah baca mengkome boleh fikio beno tak idak ape yang diceriterkan.
Kate oghang nak tau apa kaitan pasangan dalam sebuah krete boleh dilihat care deme berdua duduk. kalo yang lelaki tuh bawak krete pandang depan aje tak pandang pasangannye di sebelah atau tak berlabun ape-ape dengan pasangannye dan pasangannye yang tentu oghang pompuan pandang kluar aje juge tak berlabun, maka sahle pasangan itu suami isteri.
Kate oghang pulak, kalo yang lelaki bawak krete tun kejap-kejap pandang pasangannye dengan pot pet berlabun kemedian senyum atau gelak tawa sementara pasangan sebelahnye yang dah tentu pompuan asyik jeling-jeling manja layan belabun pulak dengan kik kik kik ketawa maka sah le deme tuh pasangan sedang bercinta. Tak kire le deme tuh pasangan remaja ke? Pasangan tua ke? Pasangan ape ke?
Tang sini teman nak kabo sikit. Tak seme pandangan macam di atas tuh betui. Teman ade jumpe jugak pasangan suami isteri berdua-duaan dalam krete lebih intim dari pasangan yang tengah bercinte. Teman ade jumpe jugak pasangan yang tengah bercinta tuh pong pang peng kelahi dalam krete. Yang lelaki tuh pun bawak krete huyu hayang. Jadi, mane betuinye criter di atas. Mengkome fikio ler sendiri.

No comments: