Tuesday, October 27, 2009

1TRAGEDI DARI 1MALAYSIA

22 murid mangsa jambatan runtuh belum ditemui sehingga pagi ini
GOPENG: Sehingga pagi ini, 22 pelajar yang dikhuatiri hanyut kerana jambatan gantung runtuh di Sungai Kampar, Kuala Dipang, belum ditemui. Gerakan mencari itu membabitkan anggota polis, bomba dan penyelamat, Rela dan penduduk tempatan di sekitar Sekolah Kebangsaan (SK) Kuala Dipang, dekat sini. Dalam kejadian 10.30 malam tadi, seramai 22 murid dikhuatiri hilang akibat dihanyutkan air deras apabila jambatan gantung yang mereka guna untuk menyeberang Sungai Kampar di SK Kuala Dipang, runtuh.

Kira-kira 20 murid lain dilaporkan terselamat apabila sempat berpegang pada tali jambatan dan ada yang diselamatkan oleh seorang guru dan pengawal sekolah berkenaan. Murid terbabit adalah antara 298 murid dari 60 sekolah rendah dari Kampar, Tronoh dan Batu Gajah yang menyertai aktiviti kokurikulum Perkhemahan 1 Malaysia anjuran Pejabat Pelajaran Daerah (PPD) Kinta Selatan. Seramai 59 murid kini berada di Sekolah Kebangsaan Kuala Dipang manakala sekumpulan lagi masih berada di tapak perkhemahan di seberang sungai berkenaan.

4 comments:

asilahmuhajer said...

sedihnya dengar..
lepas ni mesti ada adegan salah menyalah.
yang tak bestnya..nanti guru plak disalahkan..

amalhaj said...

pasti ade. tuh sebab teman tulis tajuk 1tragedi dari 1malaysia. pasni pulak tentu ade guru besar yg dipanngil ngadap. gituler nasib guru mengkome oii.

kembara kelana said...

bang aji
sian teman mendengarnya...ppd, rajin sangat buat menda menda dah hujung tahun ni...lepas ni, jenuhlah citernya

amalhaj said...

inile keroje 1malaysia tuh. ppd nak wat camner bile ade arahan. kat kuale kansor pun ade buat tapi nasib baik takde mende yg jadi.