Sunday, March 8, 2009

KALAULAH TIKA DULU-DULU

I
kalaulah tika dulu-dulu
aku bersama di sisimu
di desiran ombak yang memukul pantai
dengan kejernihan awan di langit
akan aku tepis bayu yang datang
agar tidak membelai wajah ayumu
II
kalaulah tika dulu-dulu
aku bersama senyum dan tawamu
dengan kehalusan belaian jemari
akan aku semai benih kasihku
tanpa layu dek panasnya matahari pagi
III
kalaulah tika dulu-dulu
aku bersama rangisan dan sedumu
akan ku sapu airmata di pipimu
agar wajah ayumu tanpa sayu

IV
kalaulah tika dulu-dulu
aku sambut bisikan hatimu
untuk bersama dirimu
akan ku bina taj mahal indah
agar cinta kita terus diingati
V
kalaulah tika dulu-dulu
kita hidup bersama
bagai laila dan majnun
pasti wajah ayumu yang aku rindu
tidak membawa diri
dan pasti diri ini
tidak mencari-cari
suatu kemesraan
yang menjalinkan suatu impian
VI
kini wajah ayu tiada lagi di sisi
senyum dan tawanya
jauh du seberang lautan
tangis dan sedunya
telah dibaluti bersama putihnya salji
padanya tiada lagi gerimis senja
tiada lagi bulan yang dilitupi awan
VII
kini wajah ayu tiada di sisi
namun rasa cinta pasti bergelora
yang terpahat dan terukir indah
dengan hati yang berasa gundah
bersama suatu pengharapan
agar bayangan yang jadi impian
lahir bersama titisan embun pagi


aninoor.a.m
teluk intan

No comments: