Wednesday, September 2, 2009

MACAMANE MENGKOME JAGE WEH?


"Spiderman" ceroboh menara KLCC didenda RM2,000.00 (Ringgit Malaysia Dua Ribu sahaja). Robert (spiderman) dituduh bawah Seksyen 447 Kanun Keseksaan atau kesalahan pencerobohan jenayah di depan majistret Siti Shakirah Mohtaruddin.
Lelaki 46 tahun itu mula memanjat menara setinggi 88 tingkat itu pada Subuh dan sampai ke kemuncaknya dua jam kemudian, sebelum disedari oleh pegawal keselamatan di situ. Percubaan pertama Robert untuk memanjat menara itu pada 20 Mac 1997, dan percubaan kedua pada 2007 tapi gagal.
Soelnye:-
1. Ngape gitu longgo kawalan keselamatan bagi sesebuah bangunan utama di Melesia? Nampak bebeno gitu laehnyer kawalan keselamatan di Melesia ni.
2. Dak 2 kali deme tuh nak try panjat, gagal ni kali ketiga berjaye pulak, pastu dendenyer weh sikit bebeno. Kan ker boleh kene maksima 3 tahun jel atau dende maksima RM5,000.00 atau kedue-duenyer jike sabit kesalahan?
3. Mengkome nengok lambang 1Melesia yang die paka kat mane? Ade ke letak kat lutut? Hampeh bebeno. Die fikio kepale oghang Melesia nih tak ade otak ke macam kepale lutut tuh?
4. Naper bazirkan duit gunekan helikoper, biorle die terojon. Panda panjat panda le dia nak turun, kan gitu?

No comments: