Wednesday, January 6, 2016

LAGI GAMBAR BERBICARA DI AMSTERDAM

Dalam lapangan terbang Amsterdam. Ketika tughun daghi kapei tobang setelah singgah di Dubai. Teman naik kapei tobang daghi KLIA singgah kat Dubai. Pastu daghi Dubai teghus ke Amsterdam. Lugu jugak lelamer dok dalam kapei tobang nih ghopernyer.
Ini adalah gambor Amsterdan Centraal. Bangunan ini berbentuk tradisional. Cighi-cighi lamer masih lagi demer kekeikan. Ketika ini waktu petang di Amsterdam. Kigher-kigher udah nak masuk malam ler tuh. Itu sebab oghang dah tak ramei.
Bangunan ini juge masih mengekeikan cighi-cghi tradisional. Istimewanyer ader tasik atau teghusan di keliling bangunan ini. Kebersihan masih dan teghus demer kekeikan. Pelancong memang amat berpueh ati.
Masih terdapat taman dalam bandar. Jadi, kehijauan tetap ader di mana-mana. Tapi istimewanyer tang teghusannyer. Ader pulak bot pelancong yang boleh mawak kiter ghonder-ghonder menikmati keindahan Amsterdam ini.
Gambor pemandangan di luor lapangan terbang Amsterdam. Ketiker ini idak ler sebok bebenor macam kat Dubai tuh. Ini ler ghopernyer kalo yang nukang nangkap gambor bukan profesional weh. Pader teman ajer ader gambor udah kigher hebat ler tuh.
 Di luor Lapangan Terbang Amsterdam. Fuyo besor-besornyer beg. Untuk tiga oghang tentu ler besor. Pasni nak melancong manyak negagher lagi. Bukan semedang weh nak dapat peluang seghoper ini. Teman dah tobeng baghu ader peluang. Syukur, Alhamdulillah.
Dalam lif di tempat penginapan juger nak bergambor. Ini sememernyer jadi kenangan weh. Tempat penginapan di sini memang best. Sesuai, seleser dan mughah ghasernyer.
Lagi keindahan bandar Amsterdam. Memang manyak bebenor teghusan di sini.
Lagi pemandangan indah di Amsterdam. Sesaper yang berhajat nak melancong ke Amsterdam adalah digalakkan.


No comments: