Sunday, November 14, 2010

MENGAPELER MENGKOME BUAT CAM GITU?

Kalo mengkome nengok gambor kat bawah ni, sah lagi sahih mengkome kenei ape ke ler mendenyer. Idak ler payah teman nak nerangkan panjang lebor mengkome dah bleh jawabnyer. Camaner pon ade juge antare mengkome yang jawab salah. Maksud teman mengkome jawab sipi-sipi. Pendek kate mengkome jawabnyer idak tepat. Tepat ke idak, janji mengkome faham ngan aper yang teman nak citer pasni.

Ini adele lambang ato mercu tande pekan Sunga Sipot. Pade fikio teman, deme nih ade yang idak kene buatnyer. Kalo deme buat cam gambo kat ateh, ini bukan replika sipot, ini adele replika cengkergang sipot. Mengkome seteju ke idak ngan teman? Kalo setuju, jawab solan teman kat ateh tu jawabnyer "cengkergang sipot". Sesape antare mengkome yang jawab sipot, dah tentu ler salah. Maaf yer!

8 comments:

a.samad jaafar said...

hihihi...yeye..tapi keme sebut kulit sipot yeop..

amalhaj said...

betui! betui! betui! ajer jer teman nyebot "cengkergang" nak bagi lebih faham, ruper2nyer mike lagi faham...

jeBateja said...

ishhh...teman idak le kisah....tapi teman suka plak hasil buatan nya....cantik...

azzey said...

amalhaj:he3......ate dema tu tau apa yg mike kabor tu. cumanyer dema susah nak ngaborkan. tu yg lain sikit dr jwpn mike tu.....hu3.....

p/s: ini ha nak ngabor, teman datang singgah. Klau ada ayor buleh juga.....klu ada kuih ke ...ape ke.....bwk le keluor sume tu......teman suka je.....time kasih le ye sudi dtg blog teman . time kasih bebanyak.....heh3.....

DKosongLapan said...

errrr....awok pun sebot kulit sipot jugak ni......

amalhaj said...

jeBAteja:> memang ler hasil buatan nyer bgauih tp mike nengok ade ker sipot dok telentang cam tuh?

amalhaj said...

azzey:> bukan ajer ayor angat,,, malah penganan pon teman akan cuber idang. pastu kalo mike tandang, kecik tapak tgn, pdg bandaran teman tadahkan.... welkome..... hahahahah

amalhaj said...

DKosongLapan:> yer ler tuh. aper nak ubahnyer..... hahahahaha