Tuesday, January 18, 2011

MENGKOME SEMEDANG ADER KAT GHUMAH SEBAB FACEBOOK?

Ade ker betui facebook sekaghang nih dah konterol oghang. Ade teman dengor memacam ceghiter hei facebook ini kluor kat soghat habo. Ade yang sanggup membunuh anak sebab nganggu natap facebook. Ade yang buat maksiat lepeh kenei ikot facebook. Memacam lagi yang idak teman nak tuleh kat sini. Mengkome boleh memikiokannyer sendighi sebab mengkome juge ade maca soghat habo ato dengor-dengor ceghiter penangan facebook nih.

2 comments:

DKosongLapan said...

CHor...
itu le bile udah terlalu modennn.....kite pulak jadi maleh......

ayah yeop said...

Ajenye ye weh...
Kalo di ikutkan, memang tesade kita dibuatnya...
Cuma kitele yang mikiokan... Kita ambik yang nin je...Yg boleh dimanfaat...

Melalui FB ni teman dapat kontek balik kengkawan lame yang 40 taun lebih tak bejumpa.

Bile kengkawan yang lelame tu buat upload gambo lelame, dapat le kita ngingatkan balik zaman nostalgia mase kita memuda dulu tu...

Kalo kita nak ngajak nak nikahkan anak, bila sebut je dlm FB, meneru kengkawan yang jauh-jauh yang tak di sangke-sangke dapat turut sama meraekan kenduri kita tu.... Sampekan naknak kitapun heran macam mana kita boleh ngajak kengkawan kite dari seluruh Malaysia.

FB ni boleh bejangkit... boleh berjerait... Dari sorang kawan boleh dapat kawan lain.... Boleh nyejak kengkawan yang dah lame tak jumpe. Boleh dapat no telefon, boleh dapat alamat...Macam-macam boleh di jejak...

Teman sebut ni yang baiknye je le...

Pokok pangkenya kita. Buat le apa yang kita nak buat. Memasin ade ake. Gunakan ake...