Sunday, January 16, 2011

UMNO PEGHAM-PEGHAM PISANG DALAM ISU AZAN

Pas satu2 isu yang deme bangkitkan. Mule MIC pastu MCA. Balik MIC pastu balik MCA. Yang teman tahu MIC ngan MCA nih kan ker kawan baik umNO? Deme nih seme dok dalam Baghisan Nasional? Dalam isu nih teman nengok umNO dok diam2 ajer. Nak kate pegham2 pisang idak juge. Kalo umNo pegham2 pisang dah tentu ler pisang tuh masak layu.

Bile dah kluor isu, memacam daleh yang deme buat. SU MCA pulak kate idak tahu menahu. Kalo ikut surat peguam MCA tuh dah lepeh ke Najib Razak (PM), Hishamuddin (KDN) dan beberape oghang lagi oghang kuat BN. Pastu ader pulak seoghang timbalan menteri MCA tuh dok ajar gemaner nak tadbir masjid. Mane pegi oghang Melayu yang ngaku Islam?

Pekida pulak minta Nurul Izzah bagi penjelasan dan dah pon dibagi penjelasan. Heran pulak Pekida nih selalunyer deme buat repot ato buat demo. Ini idak pulak? Perkasa nampaknyer dah idak perkase lagi. Naper yer? Yang paling ngaghut ade wakil rakyat bebas (dulu pakatan) dok idak tentu kire maghah bebeno kat DAP. DAP ker yang ngeluorkan isu nih? Naper makin lame oghang makin jadi bodoh?

5 comments:

a.samad jaafar said...

deme bukan bodoh.. deme ta tengin-bengap-GILE Babi..Babi pun idok gile ghope deme to..kite ghakyat ni sedap je nok dibodo-bodo di me yak..

a.samad jaafar said...

teman kekadang nok je nulih pasei politik mesia ni.. tp mun nulih ngan ati geram, takut lain pulok jadinyeee..yo le teman mendam ghase huhuhu..

kelisa_samudera said...

kadang2 awok ghase deme ni dah masuk tahap munafik pun ade. main2 dalam isu agama.

kelisa_samudera said...

uihhh. emo betui rakan kite samad ni. tulih le samad. sambey tu buleh jugak kita bertuko2 idea.

ayah yeop said...

Ce pikio, sape yang datang dulu ke tempat tu. Teman rase mase si kapio tu datang pindah ke situ, masjid tu dan ade tesogam di situ.

Yang dia meli romah di situ dah tau di situ ade masjid tu peronjangtu muat ape?

Nak kan senyap sunyi waktu subuh beli le romah di kutup utare ke, di pulo antartik ke... Kalao tidakpun tido dalam peti ais je...

Kalo ikutkan mod, macam kate ASJ, masukkan dalam guni, ikat, humban kayo jee...