Monday, January 24, 2011

APEKE OGHANG SUNGA SIPOT DAH MULER GHINDU ABANG MIE???

Malam minggu yang lepeh teman terime pelawaan seoghang kawan yang lame bebeno idak teman jumper. Teman agak dah lebih 30 tahun berpisah ngan kawan teman tuh. Sibbaik ader facebook katenyer. Jadi keme boleh jumper balik melalui facebook ler. Idak payah gunekan jejak kasih pon kat talibesen tuh.

Sampa ajer kat restoren yang dijanjikan terpegon teman sebab dia mawak keter besor, aper namernyer "alfard" ntah susah bebeno teman nak nyebotnyer. Kawan teman nih mesti gaji besor sebab boleh pakei keter besor. Ghuper-ghupernyer kawan teman nih udah berenti keroje. Skrang kawan teman nih buat bisnis sendighi. Oghang makan gaji dgan kerjaan idak laghat beli keter besor ker?

Kawan teman tuh kate Sunga Sipot udah idak macam dedulu. Dulu Sunga Sipot teghang bendeghang ngan lampu yang menyuluh seghater tempat. Ini, mawak daghi ospital ingge ke esso gelap geliter idak mandang lampu jalan. Pastu, katenyer lagi, jalannyer pulak banyak yang dah berlubang-lubang, idak ndak deme baiki. Dedulu, Sunga Sipot terkenei ngan lampu isyaghat yang ader meter, skrang nih ader meter tapi idak boleh gune. Banyak ler lagi yang kawan teman tuh cakap.

Fikio punye fikio. Idak ler teman terfikio aper yang teman nak nyawabnyer. Dedulu memang betui oghang len seme jeles ngan jalan ghaye kat Sunga Sipot. Udah ler elok jer licinnyer pastu ader yang sampe tige loghong pulak. Sungai Siput nih walo pon pekan kecil ader sebelas lampu isyaghat. Panjang pekan idak ler sampe 5 kilometer pon. Ituler hebatnyer Sunga Sipot dedulu.
Mengkome caghiler aper sebabbyer Sunga Sipot jadi gitu?

2 comments:

PUANSTOBERI said...

Assalamualaikum,

Teman sampe ke blog ni dari belog Yob D08 kite tu.
Hihi.. teman org sg siput. Rasa2 teman tau pasei jadi gitu. Tp nati terjadi hal politik plak kan. Tehehe..
Nway, bes jugak bila jumpa blog org perak ni yer. Tak la rasa rindu sgt dgn kg halaman

So, i follow :D

a.samad jaafar said...

ape nok heghannye.. Samy Belu udoh ilang valeunye sekaghang ni.. iskk..susoh meno mike nok nyawabnye..hihihi.. teman pun ghenyang ngan lampu tige kala tu komee..