Wednesday, April 6, 2011

SAPER LER YANG PUNYER KEGHOJER TOK NYEBORKANNYER????

Dalam deme ngaterkan hanye ader satu salinan yang deme ngaku ituler salinan asei, tetiber ramei benor pulak oghang dah nengok. Takkan ler yang asei yang dah diseghah pade poleh boleh pulak deme sebor-seborkan? Poleh pon idak ngaku yang deme nyeborkan video tuh. Abis kalo ituler satu-satunyer video yang ader dan dah diseghah pader poleh, saper pulak yang nyebornyer?

Teman sebenornyer idak ler nak ambek hei ngan video nih. Teman nih pon bukan oghang politik nak ngambek tau hei-hei gini. Buat peghonjang aper teman nak ambek tau pon. Tapi, biler dah kluor dalam sughat habor muke depan pulak tuh, teringin jugak teman nak ambek tau. Muler ler teman mukak saner, mukak sini dalam internet. Memang banyak bebenor ceghiter hei video nih kat situ ghupernyer.

Lepeh teman macer memacam ceghiter dalam laman web tuh, idak kigher ler yang mangkang ker yang nyokong ker, teman pon muler terfikio bebeghaper perkagher. Teman pon ghaser mengkome pon boleh berfikio aper yang teman tuleh nih:-

1. Muler-muler keneikan seoghang dato' namernyer Dato' T pastu dah jadi tige pulak boh namer "trio" pulak.

2. Muler-muler ngater ngambek jam tangan yang tertinggei, jumper wayar cctv pastu ngaku oghang yang menyediakan ghakaman video tuh.

3. Kalo cctv idak ler ader oghang yang ketige dan dah macam ader pengaghah filem pulak.

4. Memileki gambor lucah kene ambek tindakan tapi yang nih aper tindakan yang poleh buat selain teghimer ghakaman video tuh?

5. Nampak sesangat "trio" tuh mohong ngaterkan ituler satu-satu yang tulen idakj ader yang len lagi, yang sesat beteghabor meghater-ghater tuh saper yang buat?

6. Peserter keghusus BTN pon nengok. Saper yang tayang? Aper tujuan nayangnyer?

Teman banyak lagi ler nak tuleh tapi teman ghaser cukup ler dulu. Disampeng teman memikionyer mengkome pon teman aghap kene fikio. Ini hei maghuah oghang Islam. Kalo betui-betui buat siasatan dan ambek tindakan pader Dato' T, oghang yang berzina tuh dan oghang yang ketige ader dalam video tuh. Jangan mengkome jadikan ceghiter tuh sebagei isu politik........

1 comment:

a.samad jaafar said...

ate.. mun teman nok jadikan isu politik apa salohnye.. suke ati teman ler hahaha..

teman ghiso.. udoh melampo2 pitnoh ni..idok ke takut bale deme ni.. tp.. deme ni tawu ke ape menatang BALE tu ye..???