Friday, April 1, 2011

APER YANG HEBATNYER MENGKOME SUNGA SIPOT NIH?

Sambe rilek-rilek teman mukak keghoteh habo. Ader satu ghencane tuh menaghek jugak. Kene pulak gayernyer. Aghi nih aghi Jemaat. Samer pulak ngan 1 April. Tajuknyer pon udah menaghek bebeno, "Keberkatan Jumaat 'vs' kejahilan April Fool". Teman idakler pulak ndak ngureikan ghencane ini tapi teman nak ngesah ceghiter kat pekan Sunga Sipot. Teman aghap bebeno mengkome seme macernyer sampei abeh.

Pekan Sunga Sipot nih bukannyer besor maner. Kedei-kedeinyer berdeghet memanjang jalan beh kughang 4 ke 5km ajer. Kedei-kedei len ader ler sesiket ngaler ker Lintang. Ngaler ker Jalong ngan ngaler ker Sunga Buloh. Pastu ader yang ngaler ke Ipoh. Pekan Sunga Sipot nih hebat bebeno ngan teghapek laitnyer. Kat situ ajer dah ader 11 buah teghapek lait.
1. Simpang Taman Makmor
2. Jejantas Sunga Buloh
3. Simpang tige Jalan Lintang
4. Simpang empat Kampong Bahagia
5. Simpang Headwood Garden
6. Depan Medan Sentosa
7. Simpang Taman Tun Sambanthan
8. Simpang Kampong Muhibbah
9. Simpang Ghimber Panjang
10. Simpang Kampong Koboi
11. Dekat Pasaraye TF

Aper yang teman dengor ceghiter, teghapek lait kat Sunga Sipot nih yang memuler ader meter. Pastuh baghu pasang kat Kolompo. Mengkome tentu tahu ngaper sebabnyer yerk. Abang Mie kan ker dulu ader kat Sunga Sipot. Mase tuh bukan ajer tegahpek lait canggeh, jalan ghayernyer pon hebat. Kat Sunga Sipot nih ader jalan 4 loghong weh.

3 comments:

PUANSTOBERI said...

teheheheh....
kampung ku iteww...jalanraya mmg superb la tahap highway, maklum le time tu YB nyer Menteri jaga jalanraya. smpai kg ceruk mana pun di turapnya. hahahah

oh..tetiba rindu sg siput.

Oh..kami salu beli barang kat TF tu, stok barang runcit utk sebulan. smpai mak kata macam kat KL takde tu suma. tehehe. tp cam syok sbb tak sesak mcm sini, brg pun cam banyak je :D

amalhaj said...

kampong miker tuh kat maner? manyak kampong kat sini. ner tau kalo kite bersogheh..... kut2 kenei

a.samad jaafar said...

hebatnye sungei siput sebab deme bulih bagi samy vellu ilang valeunyeeee.. padan muka die yak..