Thursday, February 17, 2011

LAGU UNIVERSITI TEKNOLOGI MARA (UiTM)

Mase teman ngemeh-ngemeh bilik bacaan yang dah macam tempat kucing nak beghanak tuh, teman terjumpeler selei kerotas. Bedek punye bedek, baghuler teman peghasan ade senikate lagu. Bukannyer senikate lagu rock ato lagu pop. Bukan juge senikate lagu rap ato keghoncong. Mengkome nak tau senikate lagu aper, mengkome baceler kat bawah nih, teman dah nyalinnyer. Mengkome bace ajer ler. Nak nyanyi idak pulak teman ingat camaner nak nyanyinyer.


UiTM Di Hatiku


Wujud di sini di tanah anak merdeka
bagai obor ilmu memayungi putra-putrinya
pelopor hidup budaya bangsa agama
negara
pembentuk akhlak manusia agar jadi sempurna
ku yang melangkah ke sini ingin mempelajari
rahsia di muka bumi dengan cara hakiki
Tunjukkan akau jalan ilmumu untukku menuju
destinasi cita-cita negara dan bangsaku
majulah bangsa
berkat usaha jaya mara
kami berikrar akan berjasa
hingga kita berjaya
demi bangsa
watikah yangku miliki kan ku semat di hati
janjiku pada pertiwi untuk menabur bakti
ku sempurnakan seikhlas hati membela negara
doa restu ayahbondaku untuk semua
Uitm
usaha taqwa mulia

4 comments:

PUANSTOBERI said...

Huppp....!!!
terus tingat zaman kena induction tu. eh...masa tu dipanggil orientasi. hehari pakat kena nyanyi lagu ni yer dok.
Eh. Yob dulu UiTM ke ITM? Saya dulu start ngan ITM tp grad dgn UITM. teheheheh :D

PUANSTOBERI said...

Huppp....!!!
terus tingat zaman kena induction tu. eh...masa tu dipanggil orientasi. hehari pakat kena nyanyi lagu ni yer dok.
Eh. Yob dulu UiTM ke ITM? Saya dulu start ngan ITM tp grad dgn UITM. teheheheh :D

Cikgu Nurin said...

he he he..mahap le yob..teman tau bace jer..ate idak ler teman tau camane ke ghope melodinye..teman ni unibersiti lain...

Ati Masrif said...

as salam,

salam perkenalan ^__^

ramai benor cikgu2 buka blog ye