Monday, November 24, 2008

KEPADA MEREKA

* Kepada dua pohon bebunga yang dengan dedaunnya dapat membelai kami dan dengan rerantingnya dapat merangkul kami serta dengan keharuman baunya dapat menyegarkan kami.
* Kepada dua kuntum bunga yang teramat wangi yang tidak pernah puas kami pandangi dan keharuman baunya tidak pula kami kenyang untuk kami nikmati.
* Kepada dua cahaya yang menyinari 'alam dengan sinarannya kami boleh melihat, dengan cahayanya yang cemerlang membolehkan kami melangkahkan kaki di segenap jalan.
* Kepada dua orang yang atas keredhaannya jua kami hidup dan kami meminum susu cinta suci mereka serta menikmati sentuhan kasih sayangnya.
* Kepada dua orang yang rela dan sentiasa berjaga agar kami boleh tidur dengan nyenyaknya dan rela pula bersusah payah agar kami dapat hidup selesa serta rela berkorban untuk membolehkan kami berasa senang dan berbahagia.
* Kepada dua orang yang rela membesarkan kami di pangkuannya dan membahagiakan kami dengan doanya serta menaungi kami dengan pengarahan dan petunjuknya.
* Kepada kedua orang tua kami yang sentaiasa kami muliakan dan kami paling hormati serta tetap kami sanjungi hingga ke akhir hayat kami.

No comments: