Saturday, July 11, 2009

MANIK URAI MENJADI EMAS URAI

Manek Urai 'anak emas'
Oleh TARMIZI ABDUL RAHIM utusankelantan@utusan.com.my
KUALA KRAI 9 Julai - Bukan setakat anak angkat tetapi anak emas. Itulah janji Barisan Nasional (BN) jika berjaya merampas kembali Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai daripada genggaman Pas.
Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Mustapa Mohamad berkata, jaminan itu disampaikan sendiri oleh Timbalan Presiden UMNO, Tan Sri Muhyiddin Yassin kepada beliau dalam pertemuan malam tadi di sini.
Menurutnya, BN memang ikhlas dan jujur membantu nasib penduduk DUN Manek Urai yang sewajarnya memang perlu dibela setelah diabaikan oleh kerajaan Pas Kelantan.
"BN ikhlas dan jujur serta cakna membantu penduduk Manek Urai. Buktinya memang jelas dan telah diketahui oleh semua pihak bahawa BN pada setiap masa membantu rakyat walaupun di negeri yang dikuasai pembangkang," katanya.
Beliau berkata demikian ketika berucap merasmikan Majlis Permuafakatan Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) Sekolah Menengah Kebangsaan Manek Urai Baru di sini hari ini.
Sempena majlis itu yang disertai sebanyak tiga buah sekolah menengah dan 10 buah sekolah rendah di dalam DUN Manek Urai, satu acara penyampaian hadiah kecemerlangan turut disampaikan kepada pelajar terbaik.
Mustapa berkata, kerajaan BN telah banyak membawa pembangunan di Kuala Krai seperti Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) dan Hospital Kuala Krai dan kemudahan jalan raya yang baik.
"Saya merayu adik kakak semua berilah peluang kepada BN untuk melakukan perubahan, jika tidak berpuas hati, tolak kami pada pilihan raya umum akan datang. Tetapi kami berjanji akan melakukan terbaik sekiranya diberikan peluang kali ini," katanya.
Itule untungnye mengkome ade pilihan raye kecik tapi, tak akan mengkome dapat rase seme kecuali le mengkome zalim bebeno ngan mendoakan...................
Mundo jadi Maju.
Pedalaman jadi Kepekanan.
Satu lorong jadi Empat lorong.
Klinik jadi Ospital.
Sekolah jadi Universiti.
Semekin jadi Kaye.
Surau jadi Semejid.
Singlet jadi Baju Kot.
Tak berduit jadi Berduit.
Satu poket jadi Berpoket-poket.
Rokok daun jadi Rokok segeret.
Beg sandang jadi Beg tarik.

No comments: