Thursday, July 9, 2009

PPSMIppsmiPPSMIppsmiPPSMIppsmi

Strategi martabat bahasa Malaysia
Oleh Johari Ibrahimmailto:Ibrahimjoib@bharian.com.my

MUHYIDDIN menunjukkan laporan strategi memartabatkan bahasa Malaysia serta memantapkan pengajaran dan pembelajaran bahasa Inggeris di semua peringkat persekolahan.

Sains, Matematik kembali diajar dalam BM pada 2012
PUTRAJAYA: Kabinet semalam meluluskan strategi baru untuk memartabatkan bahasa Malaysia serta memantapkan pengajaran dan pembelajaran bahasa Inggeris di semua peringkat persekolahan. Ini selaras dengan keputusan kerajaan untuk melaksanakan semula Pengajaran dan Pembelajaran Subjek Sains dan Matematik dalam bahasa Malaysia, berkuat kuasa pada 2012.
Teman nengok memang banyak bebeno kelemahan PPSMI ini. Ini bukan teman yang kate tapi teman bace dalam surat habo ari ni. Teman pun berfikio-fikio dalam ati kalo dah memang banyak kelemahan, ngape dibiokan lame baru mengkome nak buat keputusan?
Lagi satu yang teman heran bebeno bile aje PPSMI dimansuhkan banyak bebeno le pulak NGO2, badan pelajar, individu2 yang nyatekan sokong. Dulu ade juge yang nentang PPSMI ni tapi tak lut. Deme2 tuh abis kene kutuk sebab nentang PPSMI. Paling teruk kene pastinye PARTI PEMBANGKANG.
Bayangkan mengkome, PPSMI ni mule pade tahun 2003, sekarang dah mansuh. Baru abis satu pusingan. Cer mengkome fikio dah banyak bebeno duit diabiskan untuk modul, ABM dan macam2 lagi kemudahan yang diberi untuk menjalankan PPSMI ini. Lepas ni ntah ape pulak idea2 yang kluor......

No comments: