Wednesday, April 29, 2009

MESTIKAH

mestikah akan aku pergi jauh
bersama hati yang telah terguris
pedih
berbaur sedih dan rintih
mestikah akan aku pergi jauh
bersama hati yang telah terhina
malu
tersepit geram dan faham
mestikah akan aku lalui
saki dan baki penghidupan ini
bersama hati yang berdarah
dengan luka yang turut menjadi parah?
mestikah akan aku terima kenyataan ini
segala nista yang terpalit mesra
dari bibir manis tapi penuh berbisa?
mestikah akan aku mempercayai
gadis ayu yang terlalu dicinta
gadis ayu yang terlalu dipuja
bergelumang bersamanya hempedu
yang terlalu pahit untuk aku kecapi?
mestikah segala-galanya itu
mestikah ianya akan menjadi nyata
mestikah?
mestikah?
mestikah?

anis.am
teluk intan



2 comments:

skylark said...

gambar menghasut......

amalhaj said...

ye ke? apa la tokeh beso ni buat fitnah pulak tu! gambo tu spesel buat tokeh beso tau.